De ademtechnieken in dit hoofdstuk kan je integreren in jouw yoga – beoefening of apart gedurende de dag inzetten , wanneer nodig.

Deze technieken zorgen allemaal voor

  • rust en focus
  • gebalanceerd zenuwstelsel
  • loslaten van afval en gifstoffen
  • verhoging van long capaciteit en het optimaliseren van het ademhalingsstelsel

De dynamische technieken zorgen voor een extra boost van energie , intense detox , diepe massage van de buikorganen en een boost van het immuunsysteem.

  • Vuur ademhaling
  • Kapalabhati
  • Bhastrika

LET OP : Deze ademtechnieken voer je niet uit wanneer je last hebt van een hoge bloeddruk , wanneer je zwanger bent , jonger dan 8 jaar en tijdens de eerste drie dagen van je menstruatie.

Rustige ademtechnieken brengen zachte detox en heel veel innerlijke rust , focus en balans in het zenuwstelsel.   Deze technieken mag iedereen toepassen.

  • Sithali ademhaling
  • Kalmerende ademhaling
  • Nadi sodhana
  • Focus 6 ademhaling

Maar bekijk zeker alle ademtechnieken en per techniek de lijst van voordelen .  Probeer het uit! Oefen , integreer ze dagelijks!

Ademtechnieken of pranayama technieken zijn ontzettend krachtig! Zelfs wanneer jouw lichaam te moe is om te bewegen , kan je nog steeds deze technieken toepassen.  Deze ademtechnieken zorgen voor een intense manier van RESETTEN , HEALEN en BALANCEREN!

PRANAYAMA kan je opsplitsen in PRANA en YAMA.

Prana betekent : levenskracht

Yama betekent : sturen, vergroten, beteugelen

PRANAYAMA is dus het vergroten en het sturen van levenskracht!

Denk eraan! 70% van de afvoer van afvalstoffen gebeurt via de longen.  Om fit en vitaal te blijven , is het dus ontzettend belangrijk om aandacht te geven aan de longen en dus ook aan pranayama.

Over de lesgever

15-minuten

12 Lessen

nog niet aangekocht

Les bestaat uit

  • 8 Lessen